Etiketa na firemním večírku

Etiketa na firemním večírku
Znáte to, blíží se konec roku a firemní večírek se nezadržitelně blíží . Jste plný smíšených pocitů. Na jednu stranu se těšíte , ale na druhou stranu máte obavy , abyste si neudělali nějaký " trapas ". To co se hodí na oslavu s přáteli nebo rodinou se nehodí na firemní večírek. Sestavili jsme pro vás několik tipů jak se chovat a na co si dávat pozor, abyste si večírek naplno užili a nemuseli mít na druhý den výčitky.

1. Dress code

Oblečením na párty to všechno začíná . Samozřejmě je třeba ho přizpůsobit konkrétní události. Obecně se ale doporučuje obléknout se slušně, ale ne jako na poradu s výkonným ředitelem. Šaty by měly zakrývat co nejvíce pokožky a nepůsobit příliš vyzývavě . Dámy by se měli držet základního pravidla, buď odhalí nohy, nebo ramena a dekolt.

2. Čas

Firemní večírek není diskotéka ani ples na kterém platí, že pozdější příchod je IN . Přijďte proto včas ! Neujde vám žádná část společného programu a předejdete tím trapasu, že vás budou hledat, aby už mohli začít. Vždyť přece dobrý tým začíná spolu .

3. Jídlo

Firemní večírky jsou místa , kde se můžete setkat se všelijakými dobrotami. Nedoporučujeme vám ale jíst velké množství až se vám bude sypat z talíře . Nechcete přece působit, že jste se na večírek přišli jen najíst . Pokud by vám jídlo i jakkoli chutnalo , dejte si přiměřenou porci a raději si pak požádejte recept . Dáte tím najevo , že vám chutnalo ale nejste pahltný .

4. Alkohol

Toto je kámen úrazu většiny firemních večírků. Nechcete vypadá jako " suchar " a tak si s chutí s každým vypijete . Takto ale působíte jako alkoholik . Ještě horší je, když to s alkoholem přeženete a druhý den vás kromě " opice " budou trápit i výčitky co jste komu řekli nebo povyvádzali . Doporučujeme proto raději konzumace vína.

5. Diskuse

Konci roku posezení jsou ideálním místem a poznávání kolegů , s nimiž jste běžně ve styku pouze e - mailem a telefonicky, případně z jiného oddělení. Využijte proto čas na rozhovor s nimi. Vaše oddělení vás dokonale zná a času na rozhovor s nimi máte nepočítaně. Rozhovor veďte v přátelském duchu, negativní témata a výčitky si odpusťte . Nikdy neříkejte něco, co byste běžně v kanceláří neřekli . Taktní je také rozhovor s nadřízeným, vyhněte se ale tématům o zvyšování platu nebo stěžováním se.

6. Fotografování

Mít množství foto zážitků z večírku je sice pěkná vzpomínka, ale jen pokud s tím všichni souhlasí. Nefotografujte proto bezhlavě a nikoho do společných fotek nenuťte. Respektujte jejich soukromí .

7. Kdy jít domů ?

Obecně platí, že není slušné z večírku odcházet první. Působíte tak, že jste tam násilím a lidé s nimiž tam jste vás nezajímají . Vydržte proto do poloviny a když vidíte, že se začne sbírat domů většina, jděte i vy. Vyvarujte se také pozdnímu odchodu se zhasínajúcimi světly a zametáním personálu.

Pokud jste již obdrželi svou pozvánku na firemní večírek , nic vám nebrání v tom užít si ho podle našich pravidel a zdravého úsudku. Když máte ve firmě ale na starosti organizovat tuto akci vy, pomozte si našimi hotovými šablonami na pozvánky na firemní večírek .

pozvanky-na-vecirek

Kontaktujte nás